top of page
Search

5 stvari koje bi trebali izostaviti iz vaše sljedeće „O nama“ prezentacije

Updated: Nov 13, 2021


Sadržaj

Ono što uglavnom pokušavamo jest ispričati priču o našoj kompaniji u nekoj kraćoj formi, obično ni sami kao gledatelji obično ne uživamo u prezentacijama gdje nam se netko predstavlja s 50 ili 60 slajdova. Ako uzmemo 10-15 slajdova kao neki bazni okvir za takvu vrstu prezentacije onda zaista nije potrebno imati prvo slajd sa sadržajem te potom posebna poglavlja sa svojim zasebnim slajdovima koji služe kao razdjelnici između poglavlja, a u svakom poglavlju je jedan ili dva slajda sa sadržajem. Tako često nailazim na takve prezentacije gdje ukupno ima 25-30 slajdova, a onda kad se detaljnije pogleda i makne sadržaj, razdjelnici i sve ostalo što ne donosi neku vrijednost, tada se spadne na možda 12-13 slajdova. A da možda jednostavno imamo prezentaciju od 12 slajdova umjesto 25?


Povijest

Prema prezentacijama lako bi se moglo zaključiti da smo većinom veliki entuzijasti oko povijesnih događanja pa tako „O nama“ prezentacije (ili alternativno „Profil tvrtke“, „Korporativni profil“ i sl.) uglavnom započinju slajdom o povijesti kompanije. Ne samo da započinju, već često tu bude i 2-3 slajda jer toliko bitnih događaja ne stane na jedan slajd, čak ni kod kompanija koje postoje 10-tak ili čak i manje godina… E sad je li baš nužno prezentacijom ispričati svaku promjenu imena, pravnog oblika ili adrese sjedišta tvrtke - to se izgleda samo rijetki pitaju. Većinom samo nadodajemo nove događaje i tako se broj slajdova o povijesti samo povećava ili se pak veličina fonta smanjuje. Nesumnjivo da neke kompanije imaju interesantan povijesni razvoj i tradiciju koju vrijedi ispričati, ali da baš svatko treba taj slajd i to odmah na početku kao prvu poruku? Mislim da ga mnogi mogu i trebaju izostaviti.


Organizacijska struktura

Je li zaista važno da vaši kupci/klijenti/partneri znaju koliko direktora imate, je li vam računovodstvo sektor, odjel, ili je outsourcano te spada li pod financije ili je zasebno? Za vas interno to je zasigurno prilično važno, međutim izvan okvira vaše kompanije te su informacije uglavnom posve irelevantne. Da se krivo ne razumijemo, neki segmenti toga mogu biti važni, primjerice partnerima može biti od interesa koja strateška poslovna područja imate, ali tu se onda radi samo o segmentima koji isto tako vjerojatno trebaju biti i drugačije prikazani umjesto jednostavnog lijepljenja kompletnog org. chart-a na slajd.


Slike certifikata i priznanja

Neka priznanja su zaista vrijedna i definitivno ih se treba gurati svugdje i hvaliti se njima koliko je to moguće. Međutim ono što većinom viđam po prezentacijama nisu neke jedinstvene nagrade i priznanja koja stvarno govore o kvaliteti ili nekom drugom aspektu na koji se nagrada odnosi, već su neke generičke stvari koje ili i većina drugih konkurenata ima ili su više-manje irelevantne. Ako je prezentacija za nekog krajnjeg klijenta, tom potencijalnom klijentu bi sigurno više značilo da mu se na slajdu objasni što ta kvaliteta znači za njega u smislu usluge koju će primiti nego da mu se na slajd zalijepi slika nekog ISO certifikata, nagrade „Zlatna kuna“ ili pokal najboljeg izlagača na sajmu u Bjelovaru.


„Hvala na pažnji“ slajd

O zadnjem famoznom „Hvala na pažnji/Ima li pitanja?“ slajdu bi vjerojatno mogao napisati podužu knjigu. Vidjeli smo ga svi skupa u toliko varijacija te u svim mogućim izvedbama slikica upitnika, čovječuljaka, smajlića i drugih dekoracija s Google-a kojima pokušavamo „nabildati“ taj slajd da eto na njemu ne stoje samo 3 riječi. Efekt tog slajda, kako god ga ukrasili, je isti kao da na njemu samo piše „Kraj“, jer budimo realni, upravo to je njegova funkcija. Ne osjećam se osobito pohvaljeno i posebno kad vidim taj magičan slajd, samo znam da je prezentacija gotova i uglavnom budemo zahvalni na tom saznanju. Vjerujem da svatko tko malo razmisli, umjesto da samo automatizmom napravi taj generički zadnji slajd, može smisliti bolji način kako bi mogli završiti svoju prezentaciju.


313 views0 comments
bottom of page