U svakom prodajnom razgovoru prije ili kasnije na red dođe ključno pitanje: a koliko to košta? Nekad nema okolišanja pa razgovor odmah krene u tom smjeru, dok drugi put to ostane kao šećer na kraju, mada često taj šećer ispadne gorka pilula. Moram priznati da preferiram ovo prvo kako bi odmah znali na čemu smo i da li je netko uopće klijent za mene ili ne, tj da li sam ja dobavljač za nekoga ili nisam. Kako dosta radim s velikim firmama koje više-manje znaju cijene profesionalnih usluga tako ti razgovori u principu budu u domeni očekivanog. No svako toliko imam razgovor o cijeni gdje čim počnem razglabati koliko bi to što klijent želi moglo koštati s druge strane slušalice čujem zlokobnu tišinu i već znam što slijedi – totalni šok i nevjerica da jedna obična prezentacija može koštati nekoliko tisuća kuna. Mnogi se tako čude kako nešto što se može složiti za koji dan može toliko koštati, mislili su da se radi najviše o par stotina kuna. Idemo izračunati koja bi to onda satnica bila da se 2 dana rada naplati recimo 600kn, što bi bilo u skladu s očekivanjima? Odgovor je 37.5 kuna. A kad odemo kod automehaničara onda sat rada uredno i bez da trepnemo platimo bar 250 kuna i to nam je sasvim normalno. Najinteresantnije bude kad se ta situacija dogodi nakon što mi potencijalni klijent prvo ispriča kako im treba vrhunska prezentacija koja mora biti top jer traže investitora ili idu kod velikog klijenta za milijunski posao ili nešto slično. U takvoj situaciji im vrlo rado preporučim da odu na njuškalo i potraže oglase gdje ljudi rade izradu prezentacija za 10 kuna po slajdu.
Pravo je pitanje, međutim, koliko košta loša prezentacija? Koliko u konačnici košta prezentacija za 10kn po slajdu ili nešto što daš da ti napravi nećak jer je mali kao dobar s kompjuterima? Koliko košta ne dobiti željenu investiciju, klijenta, kredit ili što već, a zbog prezentacije koja je neprofesionalna, nestrukturirana i nejasna? Koliko košta vrijeme ako se netko ipak odluči sam sebi napraviti prezentaciju, jer ono za što profesionalcu treba 1 dan nekome tko nije u tome treba 4-5 dana (i rezultat je značajno lošiji)?
Svaka roba ima svog kupca i cijena je u konačnici dobar alat i signal da se sretnu oni koji se trebaju sresti te koji će na kraju biti sretni s obavljenim poslom – klijent koji će znati cijeniti to što mu je isporučeno jer zna što mu to potencijalno donosi i dobavljač koji će za svoj radi trud dobiti adekvatnu kompenzaciju.
Više na www.prezentacija.hr
Comments